אקוסטיקה טובה תורמת לשורת הרווח

אם היינו יוצאים לסיבוב בצהרי היום בין חללי המשרדים הפזורים ברחבי הארץ היינו פוגשים באלפי עובדות ועובדים שמנסים להוציא את המיטב של עצמם בתוך סביבת עבודה רועשת המאתגרת את יכולת הריכוז, גם במרחב פתוח ומשותף למספר עובדים (open space) וגם בחדר שקירותיו בנויים מגבס דק. רעש הוא מפגע שיש לו השפעות מרחיקות לכת על איכות החיים שלנו בבית ובעבודה, ולעתים לא שמים לב אליו או מודעים להשפעתו עד שהוא מתחיל לפגוע בשגרת החיים שלנו. הפתרון טמון באקוסטיקה – שימוש בידע הנדסי למניעת מעברי רעש ולייצור חללים שקטים בתוך כל הרעש שעוטף אותנו מסביב.

"אקוסטיקה טובה תורמת לאיכות החיים, לרמת הקשב והריכוז, לתוצאות שלנו בלימודים או לתפוקה בעבודה. חלל עבודה עם אקוסטיקה טובה או גרועה יכול ממש להשפיע על שורת הרווח של העסק", אומר תום עדי, המייסד והבעלים של חברת האקוסטיקאים, דור שני בעסקי האקוסטיקה ואחד שנותן שירותי ייעוץ ותכנון אקוסטי למשרדים ולבנייה רוויה.

בחברת האקוסטיקאים מתמחים בייעוץ אקוסטי ומסייעים לעסקים, לארגונים וליזמים להוריד את מפגע הרעש במשרדים ולייצר סביבת עבודה עם תנאים טובים יותר.

עדי וצוות מומחי האקוסטיקה שלו ובסיוע מכשור מדידה וניתוח מתקדם פותרים את בעיות האקוסטיקה הנפוצות במשרדים, מציעים פתרונות לחסימה של מעברי רעש, תוספות הכרחיות לחללי עבודה פתוחים ומשותפים (open space) ושיפור האקוסטיקה בחדרי ישיבות – אלה האחרונים בעייתיים במיוחד בשל רמת הדהוד גבוהה שמביאה לחוסר הבנה של השיח בחדר.

"אפשר לייצר תנאים בחללים הללו שנעים לשבת בהם ולנהל בהם שיח. אפשר ליצור תנאים אופטימליים כך שבכל אחת מהעמדות אפשר יהיה לעבוד בשקט יחסי ומאפשר", מבהיר עדי. זה נעשה באמצעות תוספות לתקרה, לקירות ולרצפה, הקמת פרגוד בין עמדות, ייצור של משטחי בליעה בחללי הישיבות, שימוש בחומרים שונים לבליעת הרעש בתוך החדר ולבידוד רעשי החוץ ועוד. על בסיס ניתוח מפגעי הרעש בחלל, יציעו בחברת האקוסטיקאים תוכנית מפורטת לשיפור המצב ובהתאם לתקציב, למטרות, לצרכים הספציפיים של העסק ולאופי הפעילות שלו.

"בכל מקום עבודה או חלל שאנחנו מטפלים בו, אנחנו מתחשבים כמובן בפעילות היומיומית שמתרחשת בו ובצרכים שלה. אנחנו יודעים לספק פתרונות מדויקים לצרכים של העסק או הארגון, כחלק בלתי נפרד מהתוכנית". בסוף התהליך, כך הוא מסביר, מתקבלים משרדים, חללי עבודה וחדרי ישיבות בעלי תנאים אופטימליים לעבודה, לריכוז, ליצירתיות ולתפוקה, לא רק לרווחת העובדות והעובדים, אלא לארגון ולפעילותו העסקית.

פורסם במקור באתר "דה מרקר"

תפריט נגישות